En expense management solution kan lette udgiftsregistreringen

Der dukker hele tiden nye systemer op, som skal hjælpe erhvervslivet med at spare tid og penge. Et af de systemer, som virkelig er blevet populære i erhvervslivet er EMS systerm, hvilket står for expense management solution, og det skal hjælpe virksomheder med at holde styr på alle deres online transaktioner.

For mange kan de nye betegnelser være svære at forstå, da der ofte hurtigt opstår forkortelser, som ikke altid er lige til at forstå. I dette tilfælde kender mange måske betegnelsen EMS, men er ikke rigtig klar over, hvad den egentlig dækker over. Som den fulde betegnelser dækker over, så er expense management solution en løsning, som intuitiv og automatisk registrerer og kategoriserer virksomheders e-transaktioner og kreditkort betalinger. Det betyder, at en bruger kan logge på systemet og se alle de seneste transaktioner, og derved sparer man en masse tid, da man ikke selv skal registrerer alle udgifter. Idet en expense management solution også er webbaseret, kan den tilgås fra alle computere, når blot der er internetadgang.

Dette betyder, at medarbejdere, som f.eks. er ude at rejse eller arbejder hjemme, stadig kan tjekke udgifter eller lave udgiftsrapporter uden at skulle have en fjernadgang til systemet. Man skal blot logge ind med brugernavn og kode, og dernæst kan man arbejde helt, som hvis man sad på kontoret. En expense management solution letter altså hele arbejdsgangen med registrering og opgørelser af udgifter og lignende. Endvidere kan en expense management solution også sættes op til, at man hurtigt kan sende en udgiftsrapport videre til en chef til godkendelse. Er man dernæst interesseret, kan man sammenkoble systemet med f.eks. virksomhedens ERP system eller anden afdeling, som gemmer opgørelserne.

En expense management solution gør altså hele processen med registrering af forskellige former for udgifter meget lettere og mindre tidskrævende, og den tid kan dernæst anvendes mere praktisk til at tjene penge ind.

En tanke om “En expense management solution kan lette udgiftsregistreringen”

  1. Det er utroligt, hvad man kan få systemer til efterhånden. Dog lyder det jo rigtig smart, at man kan få et system til automatisk at registrerer alle ens e-transaktioner, da det jo rigtig nok kan tage lang tid, når det skal gøres manuelt hver måned.
    Og interessant at finde ud af, at EMS faktisk dækker over expense management solution – det var jeg ikke klar over, selvom jeg flere gange er stødt på udtrykket EMS.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *