Min militærsæk og jeg strandede i Dublin på grund af sne

Har jeg nogensinde fortalt om dengang, min militær køjesæk og jeg strandede i Irland?

For et par år siden tog jeg til Irland for at vandre rundt i og se naturen med en proppet militær køjesæk over skulderen. Det var november, og alle havde sagt til mig, at det var det dummeste tidspunkt at tage til Irland på rent vejrmæssigt. Irland er i forvejen kendt for sit regnfulde klima, og efterårsmånederne skulle naturligt nok være de værste.

Det gjaldt heldigt nok ikke det år, hvor jeg tog til Irland. Faktisk havde jeg kun en eneste regnsvejrsdag i november. Jeg rejste rundt med min militær køjesæk og fik oplevet den storslåede natur og ikke mindst de utroligt imødekommende irere. Her kunne vi danskere virkelig lære noget om gæstfrihed og tillid til udefrakommende.

Faktisk kunne min militær køjesæk og jeg sagtens have lyst til at blive i Irland meget længere, men i slutningen af december skulle jeg jo hjem til jul. Jeg havde bestilt billet til den 22. december fra Irland til Danmark. Jo nærmere jeg kom på afrejsedatoen, jo dårligere blev vejret. Eller det vil sige, for en dansker føltes det bare som lidt sne og slud. Da jeg stod i Galway på busstationen med min militær køjesæk, fik jeg at vide, at det sneede så meget i Dublin, at bussen ikke kunne være sikker på at komme frem. Jeg var lidt sur. Busser er billige, mens det tog, jeg skulle med, var ret dyrt. Da jeg endelig kom til Dublin, lå der højst 2 centimeter sne.

Da jeg kom til lufthavnen, så jeg, at mit fly var aflyst. Jeg ringede straks til mit flyselskab, som arrangerede et nyt fly dagen efter.

Efter en lang og besværlig rejse landede jeg endelig i Kastrup sent om aftenen den 23. december. Alt var godt.

Med undtagelse af en ting: De havde glemt min militær køjesæk i Dublin!