Reputation management – Hvad er det egentlig for en størrelse?

Reputation management er jo ikke noget nyt. Selv før end at internettet blev opfundet tror jeg godt at man kunne argumentere for at det eksisterede. Men hvad er det i grunden? Jo i dag handler det jo om hvad der sker på internettet, og hvordan det påvirker ens omdømme. Der er mange uge som for eksempel gør nogle dumme ting, som de senere i livet fortryder, men beviserne ligger stadig online, så når arbejdsgiver for eksempel lige Googler denne person før ansættelse, så ved han eller hun også alt om det.

Men man kan rent faktisk gøre noget ved det, og det er netop det der hedder reputation management. For selvom man måske ikke er i stand til at fjerne det dårlige indhold, så kan man sagtens gøre at det gode indhold overskygger det dårlige. Nogle gange er det let, nogle gange er det svær, og ofte er det tidskrævende, men det kan altid lade sig gøre.

Det hele handler naturligvis om den måde som søgemaskinerne, og ikke mindst Google arbejder på. Og det er det der gør at reputation management kan lade sig gøre. Fordi en maskine tænker ikke, i hvert fald ikke som vi gør, og derfor er den også relativ let at narre.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *