Google AdWords og SEO alene redder ikke verden, men det er tæt på!

Når du sidder med noget så vigtigt som online marketing, så er det en stor fordel at finde den rette kombination af SEO og Google AdWords, med det alene kan du nemlig komme utroligt langt. Dette gælder for alle størrelser af virksomheder, men især for mindre virksomheder og virksomheder, som har deres primære salg af produkter på internettet igennem deres hjemmeside.

Der er et utal af måder du kan markedsføre dig selv på internettet, men knap så mange der er strikket perfekt sammen til internettet som medie. Hvis vi i første omgang ser bort fra Google AdWords og SEO, så er de fleste andre typer online marketing en slags adoptering af traditionelle måder at markedsføre sig på. Disse er karakteristiske ved, at de sagtens kan implementeres offline – altså i trykte medier og eksempelvis det offentlige rum, men ikke Google AdWords og SEO.

SEO og Google AdWords er velsagtens de to typer online markedsføring, som er bedst integreret i den måde vi bruger internettet og vel egentlig også udviklet til det, det er i dag, på baggrund af den måde, vi bruger det på. Hvis verdens befolkning brugte Google i et langt mindre omfang, end det er tilfældet, så tror jeg ikke at SEO og Google AdWords ville være blevet en så brugt form for markedsføring, som det er.

SEO er velsagtens den eneste type online marketing, som er 100 % drevet af, hvordan vi bruger Google i vores daglige liv. Søgeord bliver udvalgt på baggrund af, hvor mange der søger på det, og søgeord bliver vigtigere på baggrund af SEO arbejdet og hvor meget der bliver søgt på det, i stedet for hvor stor en relevans det har for virksomhedens produkter, services og identitet. Men når man tænker sig om, så er det egentligt meget fornuftigt, men ærgerligt at der er så mange, der søger på søgeord, som er stavet forkert og kan være misvisende for det egentlige produkt.

Det samme gør sig gældende for Google AdWords, dog på en lidt anden facon, da Google AdWords har sit helt eget online program med en masse indstillinger og analytiske redskaber, som hjælper brugeren til at målrette deres annoncer direkte efter, hvad du søger på, når du sidder med Google på skærmen derhjemme. Det er nemlig din søgning, der bestemmer hvilke annoncer, der dukker op ved siden af det organiske søgeresultat, når du sidder og søger på Google.

Konklusionen er egentlig den samme, som jeg startede med: Google AdWords og SEO er et absolut godt udgangspunkt for enhver virksomhed, som gerne vil trække flere kunder fra søgemaskinerne – især Google.

Dog skal det pointeres at din online marketing vil blive et helt niveau bedre, hvis du kombinerer SEO og Google AdWords med en eller flere andre typer online marketing, som eksempelvis bannerreklamer og markedsføring i sociale medier. Det siger sig selv, men bør dog alligevel pointeres.

En tanke om “Google AdWords og SEO alene redder ikke verden, men det er tæt på!”

  1. Jeg tror, at vi ud fra dit indlæg kan konkludere, at hvis man vil have den mest optimale effekt af sin online marketing, så bliver man nødt til at have hele pakken, herunder Google AdWords, SEO, bannerreklamer etc.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *